Jak co roku Lwów!

Jak co roku, w tym także nasza szkoła włączyła się do akcji „ światełko dla Łyczakowa”. Zbieraliśmy pieniądze na znicze dla lwowskich orląt. Uczniowie i nauczyciele zebrali w sumie 357 złotych.

27 października, w piątek zaproszeni przez Pana Burmistrza wraz z delegacjami uczniów i nauczycieli leżajskich szkół średnich i podstawowych wczesnym rankiem o 4:30 wyruszyliśmy do Lwowa.

Naszą społeczność reprezentowali; Pani Wiesława Stangenberg i uczniowie z klasy 3 c- Mikołaj Kycia, Jakub Jachimowicz , Julia Białkowska, Marta Kurdziel , Ania Wójtowicz.

Po przekroczeniu granicy polsko- ukraińskiej udaliśmy się na Cmentarz Orląt, gdzie zostawiliśmy biało- czerwone znicze aby zapłonęły 1 listopada. Następnie  przewodnik oprowadził nas po cmentarzu i opowiedział jego historię. Potem zobaczyliśmy najważniejsze dla nas, Polaków miejsca na Cmentarzu Łyczakowskim. Byliśmy m.in. na powstańczej górce i przy grobie Marii Konopnickiej oraz Stefana Banacha.

W dalszej kolejności zwiedziliśmy  piękny Lwów. Obejrzeliśmy katedrę ormiańską, budynek opery, katedrę łacińską, rynek i przyległe do niego kamienice oraz pomnik Adama Mickiewicza. Głodni i zmęczeni udaliśmy się na obiad. Potem zrobiliśmy zakupy, głównie słynne krówki w czekoladzie. Następnie pojechaliśmy w kierunku granicy w Medyce, którą przekroczyliśmy ok. godz. 21-ej.

W naszej grupie panowała przyjazna i radosna atmosfera. Uczniowie podczas podróży rozmawiali ze sobą i żartowali.

Wracaliśmy do domu w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku wobec tych młodych Polaków, którzy oddali życie dla Ojczyzny.

Dziękujemy Włodarzom naszego miasta  za możliwość udziału w tej pouczającej  wycieczce.

Wiesława Stangenberg

IMG 0215 IMG 0215
IMG 0217 IMG 0217
IMG 0225 IMG 0225
IMG 0223 IMG 0223

Zobacz film

Kanał YouTube

Gościmy

Odwiedza nas 11 gości oraz 0 użytkowników.