Nagrodzeni uczniowie w Warszawie

Dnia 6 października troje uczniów z naszej szkoły: Robert Higgins, Joanna Upchurch i Jakub Biskup, którzy najlepiej napisali Konkurs Wiedzy o Parlamencie Polskim, zorganizowany przez Pana Posła na Sejm – Jerzego Paula, w nagrodę, mieli możliwość pojechania do Warszawy.

Konkurs wyłonił w powiecie 62 osoby. Opiekunem naszej grupy była Pani Małgorzata Karaś.

Wycieczka rozpoczęła się już o świcie, w czwartek. Po czterech godzinach podróży byliśmy już na miejscu. W gmachu Sejmu przywitał nas organizator i fundator Pan Jerzy Paul i zaczęliśmy z nim zwiedzanie. Przez długi czas siedzieliśmy na antresoli, obserwując posłówwypowiadających się na mównicy, czyli obrady sejmu. Przechodząc korytarzami Sejmu i Senatu, mieliśmy możliwość zobaczenia na żywo parlamentarzystów. Po smacznym obiedzie w restauracji poselskiej, przejechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Tam wysłuchaliśmy ciekawego opowiadania przewodnika, zbieraliśmy kartki z kalendarza opisujące wydarzenia tamtych dni. Mogliśmy nawet przejść się tunelami, którymi uciekali i chowali się powstańcy. Pobyt bardzo nam się podobał, każdy z zaciekawieniem oglądał wystawy i w zadumie słuchaliśmy historii oprowadzającego.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był Stadion Narodowy. Pan Paul oprowadzając nas po obiekcie, opowiadał o niełatwej pracy posła i olbrzymiej odpowiedzialności,jaką ona niesie.  Następnie mieliśmy możliwość zakupienia pamiątek. Po godzinie 18 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Dużym wyzwaniem okazał się wyjazd ze stolicy. Korki spowolniły nasz powrót.

Zwiedzanie tych wszystkich miejsc pozwoliło nam poznać Sejm ,,od kuchni”, a nie tylko z książek, zasiąść na trybunach Stadionu Narodowego i poczuć się jak prawdziwy kibic. Chwile w Muzeum Powstania Warszawskiego sprawiły, że poznaliśmy bliżej tragiczne losy powstańców.

Joanna Upchurch

Zobacz film

Kanał YouTube

Gościmy

Odwiedza nas 77 gości oraz 0 użytkowników.